Nebojša Amanović

VESNA MILOJKOVIĆ

Moderna galerija

 

INSTALACIJA I AMBIJENTALNA UMETNOST

 

 Kompleksne izložbe, kakva je kragujevačka postavka skulptura i slika VESNE MILOJKOVIĆ (1967), iz Niša, otvorene u kragujevačkoj Modernoj galeriji Narodnog muzeja, retke su pojave na kragujevačkoj

galerijskoj sceni. Pre nekoliko godina u gradu na Lepenici nije se ni znalo za koncept instalacija i ambijentalnu umetnost.To su bili nepoznati pojmovi i jedino su proređenim izložbama, kombinovanim od slika, crteža i skulptura ili skulptura i slika, kragujevački galerijski prostori podsećali da je multimedijalnost savremenost; recentnost je nemoguća bez treće dimenzije, makar ona bila i digitalna, kao laserska

slika, odnosno virtuelna realnost.

 

 Skulpture i slike Vesne Milojković negde su između ovih zapažanja i pozicioniranja izložbe u multimedijalnu.Zato što je slika, kao i skulptura ostala da bude to što jeste, skulptura.

V. Milojković radi holizam i to je razlog da se ovo delo posmatra kao autohtona pojava u vremenima kada je autentičnost, originalnost i ispoljavanje sopstvenog stila nešto o čemu se danas malo razmišlja ili se čak smatra nepotrebnom temom. Zašto?

 

 Slike Milojkovićeve su dosta reske u svojoj ekspresiji, kao što je

Skulptura u stvari grupe figura raspoređenih na podu, mirna

i statična u svojoj pokretljivosti. No, i sama slikarka je smirena u ispoljavanju osećanja, kako bi rekli modernisti, kojima je doživljaj bio i ostao temelj svih razloga promišljanja i shvatanja umetnosti. Ako su posetioci ove izložbe na liniji sveta kulture autorke, onda će doći do očekivanog harmonizovanja namere autora i očekivanja recepijenta.