O normalnosti.

Umetnost u Srbiji 1989-2001.

Muzej savremene umetnosti

11. IX – 7. XI 2005.

 Autori i kustosi izlozbe: Branislava Andjelkovic, Dejan Sretenovic

 i Branislav Dimitrijevic

 

Milan Aleksic / Dejan Andjelkovic i Jelica Radovanovic / asocijacija APSOLUTNO / ARTTERROR / Jovan Cekic / Art DaDjo / Aleksandar Davic / Marija Dragojlovic / Mirjana Djordjevic / Biljana Djurdjevic / Uros Djuric / Danijel Glid / Dejan Grba / Zivko Grozdanic / Ivan Ilic / Zdravko Joksimovic / Jasmina Kalic / Adrian Kovacs / Zolt Kovac / Dobrivoje Bata Krgovic / Miodrag Krkobabic / Dragoslav Krnajski / LED ART / LOW FI / MAGNET / Zoran Marinkovic / Nikoleta Markovic / Sasa Markovic Mikrob / Srdjan Markovic Djile / Stevan Markus / Goranka Matic / Era Milivojevic / Milorad Mladenovic / Zoran Naskovski / Predrag Neskovic / Vladimir Nikolic / Tanja Ostojic / Nesa Paripovic / Vesna Pavlovic / Nikola Pilipovic i Marija Vauda / Mileta Prodanovic / pRT / Nenad Rackovic / Aleksandar Rafajlovic / Nikola Savic / Sonja Savic / SKART / Vera Stevanovic / Balint Szombathy / TALENT / Zoran Todorovic / Vesna Tokin / Milica Tomic / Rasa Todosijevic / Vesna Vesic / Veljko Vujacic / Aleksandar Zograf / Dragana Zarevac

 Poslednja velika izlozba jugoslovenske umetnosti odrzala se u leto 1989. godine u Sarajevu pod nazivom Jugoslovenska dokumenta. Otprilike u isto vreme je Slobodan Milosevic okupljao mase koje su ga podrzavale u obelezavanju 600. godisnjice kosovske bitke na Gazimestanu i kada je on ustolicen kao novi «vodja srpske nacije». Te godine pocela je nova era. Era ratova, nasilja, etnickog ciscenja, politickog slepila, ekonomskih sankcija i sveobuhvatnog propadanja drustva u svim aspektima svakodnevnog zivota. Na taj nacin su se stvorila dva paralelna sveta, dominantni svet ratnohuskacke nacionalisticke ideologije i marginalizovani svet oponenata ovakvoj politickoj hegemoniji sto se manifestovalo kako na politickom tako i na kulturnom planu.

 Muzej savremene umetnosti u Beogradu izlozbom O Normalnosti. Umetnost u Srbiji 1989-2001 predstavlja radove vizuelnih umetnika koji su tokom ovog kontroverznog i problematicnog perioda stvarali u Srbiji. Ovom izlozbom predstavljeni su radovi koji na razlicite nacine reflektuju politicku, ekonomsku, kulturnu, kao i klimu svakodnevice ove zemlje, ili pak pokusavaju da odrze umetnost kao autonomnu oblast nezavisnu od dramaticnih zbivanja. Umetnost U Srbiji u ovom periodu pozicionirala se izmedju teznje da ucestvuje u medjunarodnim umetnickim tokovima i da zadrzi lokalne specificnosti, izmedju neposrednog politickog angazmana i eskapizma lisenog iluzija, izmedju tragicnog i komicnog, izmedju skromnog i pretencioznog, izmedju teoreticnog i intuitivnog, izmedju ucestvovanja i izolacije... Mnogi od umetnika zastupljenih na ovoj izlozbi su vec poznati na medjunarodnoj umetnickoj sceni, a u izvesnoj meri i vise nego u Srbiji gde su tokom devedesetih odrzavali nezavisni polozaj i distancu u odnosu na dominatne ideoloske okvire i u odnosu na drzavne instucije kakav je u to vreme bio MSU.

 Na izlozbi su predstavljeni radovi sezdesetak umetnika i umetnickih grupa koji su svojim delovanjem obelezili umetnicku scenu u Srbiji u naznacenom periodu

 Na otvaranju izlozbe ce biti dostupna skracena verzija kataloga koja ukljucuje reprodukcije radova i tekstove Branislave Andjelkovic, Branislava Dimitrijevica i Dejana Sretenovica. Katalog ce izaci iz stampe krajem septembra i sadrzace jos i tekstove Vladimira Tupanjca, Kristiana Lukica, hronologiju politickih i kulturnih zbivanja koju je sacinila Aleksandra Mircic, kao i poseban segment o umetnosti na Kosovu.

Tokom trajanja izlozbe organizovace se predavanja, tribine i javna kustoska vodjenja.

 U cetiri tematska panela ucestvovace izmedju ostalih i poznati inostrani kustosi, kriticari i teoreticari umetnosti Iara Boubnova, Maria Lind, Irit Rogoff, Adam Budak, Viktor Misiano, Brandon Taylor, Natasa Ilic, Oliver Marchart i dr. Konferencija je posvecena uspomeni na nedavno preminulog kolegu kustosa iz Ljubljane, Igora Zabela.